Drža in vpliv na naše zdravje

drža v pisarni

Drža je zelo individualen in dinamičen vidik človeške fiziologije. Gre bolj za to, kako se vaše telo prilagaja in interagira z različnimi situacijami, kot za fiksno “pravilno” ali “napačno” stanje. Preprosto je opredeljena kot način, kako držimo svoje telo med stoječim, sedenjem ali ležanjem.

Naraščajoče število raziskav kaže, da je koncept “slabe drže” subjektiven in da ni nobene dokončne povezave med specifičnimi navadami drže in bolečino. Dejansko se drža močno razlikuje med posamezniki, in to, kar se lahko šteje za “pravilno držo” za eno osebo, morda ne deluje ali ne občuti udobno za drugo.

Kaj je drža?

Drža je odnos, ki ga telo prevzame bodisi s podporo med mišično neaktivnostjo bodisi s koordiniranim delovanjem številnih mišic za vzdrževanje stabilnosti. To tvori temeljni temelj, ki se nenehno prilagaja.

Naša drža je aktiven proces, ki vključuje ne samo mišice in sklepe, temveč tudi zaznavanje, čustva in okolje, v katerem smo. Tudi videti statični položaji, kot sta sedenje ali stoječe, so polni majhnih prilagoditev in gibov.

Neaktivna drža: Opisuje položaje, ki jih prevzamemo med počitkom ali spanjem, in so bolj primerni za ta namen, saj se vsa bistvena mišična aktivnost, potrebna za vzdrževanje življenja, zmanjša na minimum.

Aktivna drža: Za vzdrževanje aktivnih drž se zahteva usklajeno delovanje mnogih mišic, ki so lahko bodisi statične bodisi dinamične.

pravilna drža

Razlika med statično in dinamično držo

  1. Statična – telo in njegovi segmenti so poravnani in vzdrževani v določenih položajih. Primeri vključujejo stoje, sedenje, ležanje in klečanje.
  2. Dinamična – telo ali njegovi segmenti se premikajo – hoja, tek, skakanje, metanje in dvigovanje.

Razumevanje ‘dobre’ in ‘slabe’ drže

Tradicionalni pogled na držo vztraja pri “pravilnem” ali “napačnem” načinu držanja telesa, pogosto povezanem z idejami o estetiki, telesni pripravljenosti ali zdravju. Vendar trenutne raziskave kažejo, da je to lahko preveč poenostavljen pogled.

Več študij ni našlo dosledne povezave med držo in bolečino v mišicah in skeletu , kar postavlja pod vprašaj splošno sprejeto prepričanje, da “slaba drža” vodi v bolečino v hrbtu ali vratu. To vključuje tudi raziskave, ki niso pokazale jasne korelacije med odstopanji drže in bolečino med adolescenci ter študije, ki so pokazale, da popravljanje drže ne nujno olajša kronične bolečine.

drža

Vpliv na zdravje

Slaba drža lahko škoduje vašemu zdravju. Vzdrževanje drže, ki obremenjuje sklep, kot je dolgotrajno grbanje (glej sliko pri R) ali sključeno držo, lahko:

  1. Poveča pritisk na hrbtenico, kar jo naredi bolj nagnjeno k poškodbam in degeneraciji.
  2. Povzroči bolečine v vratu, ramenih in hrbtu.
  3. Zmanjša gibljivost.
  4. Vpliva na to, kako se sklepi premikajo.
  5. Vpliva na ravnotežje in povečuje tveganje za padce.
  6. Otežuje prebavo hrane.
  7. Povzroči dihalne motnje in vpliva na okoliške strukture, vključno s srcem in freničnim živcem.
  8. Pri ženskah lahko povzroči neravnovesje v mišicah trupa, kar vodi v inkontinenco ali prolaps medeničnih organov.

Drža in masaža

Drža in masaža sta dva ključna vidika skrbi za zdravje telesa, ki sta tesno povezana. Pravilna drža pomaga telesu vzdrževati ravnovesje in preprečevati bolečine v mišicah in sklepih, medtem ko masaža lahko igra ključno vlogo pri sproščanju napetosti in izboljšanju posturalne ozaveščenosti. Ko se ti dva elementa združita, lahko dosežemo boljše fizično počutje in boljše zdravje na dolgi rok. V kolikor se želite naučiti več o masaži vas vabimo na tečaj masaže, več o tečaju na povezavi Tečaj klasične masaže.

Pravilna drža, kot smo že ugotovili, igra ključno vlogo pri preprečevanju bolečin in težav v mišicah in sklepih. Ko ohranjamo dobro držo, se obremenitev na našem telesu pravilno porazdeli, kar zmanjšuje tveganje za poškodbe in nelagodje. Masaža pa je odličen način za sproščanje napetosti in stresa, ki se lahko kopičita v mišicah zaradi slabe drže ali preobremenitve. S kombinacijo pravilne drže in rednih masažnih terapij lahko dosežemo boljše telesno ravnovesje, večjo gibljivost ter občutek sproščenosti in dobrega počutja. V nadaljevanju bomo raziskali, kako lahko te dve pristopi skupaj tvorita močno orodje za izboljšanje zdravja in vitalnosti.

Tečaj masaže v Kopru

Dodaj odgovor

Ta stran uporablja piškotke, da lahko ponudbi boljšo uporabniško izkušnjo. Z brskanjem po strani, se strinjate z njihovo uporabo.